Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Ruszyła seryjna produkcja Renault Trucks E-Tech T i C

44-tonowe elektryczne samochody ciężarowe z Bourg-en-Bresse
15 grudnia 2023

Renault Trucks E-Tech C Fot. Renault Trucks

 
W fabryce Bourg-en-Bresse rozpoczęła się seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Renault Trucks. Zakład montuje samochody ciężarowe marki od 60 lat, a obecnie rozpoczyna produkcję modeli Renault Trucks E-Tech T i C. Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, pojazdy te są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie francuskiego producenta, najszerszej na rynku europejskim, od 650 kg do 44 t.
Zakład Renault Trucks w Bourg-en-Bresse, który działa od 1964 roku, będzie teraz montować również Renault Trucks E-Tech T i C. Te 44-tonowe samochody ciężarowe, zaprojektowane do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, są najnowszymi modelami całkowicie elektrycznej gamy francuskiego producenta, której pojazdy mogą znaleźć zastosowanie w prawie wszystkich zastosowaniach miejskich i regionalnych.

Adaptacja obiektów przemysłowych

Chcąc sprostać produkcji 44-tonowych elektrycznych samochodów ciężarowych, Renault Trucks zainwestowało w przekształcenie i adaptację swoich zakładów przemysłowych, a także w budowanie umiejętności swoich pracowników. Producent wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w produkcji elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w zakładzie w Blainville-sur-Orne i stosuje te same zasady oraz najlepsze praktyki w Bourg-en-Bresse.
Modele E-Tech T i C są montowane na tej samej linii co ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, a następnie przechodzą do strefy Renault Trucks E-Tech, o powierzchni 5.200 m2 – gdzie wykwalifikowani operatorzy i technicy wykonują czynności związane z elektryfikacją, a mianowicie montaż elektrycznego modułu napędowego (EDU) oraz montaż przekładni i akumulatorów. Po tym etapie pojazdy wracają do procesu produkcji seryjnej, który obejmuje testy osiągów i próby torowe w celu zagwarantowania ich niezawodności i jakości.

Ciągniki i podwozia w wielu wersjach

Według producenta, Renault Trucks E-Tech T i C mają sprostać praktycznie wszystkim zastosowaniom w budownictwie miejskim i dystrybucji regionalnej. Niezależnie od tego, czy transportowane są, przykładowo, towary, materiały lub odpady przemysłowe, pojazdy można dostosować do każdego typu zabudowy dzięki trzem rodzajom przystawki odbioru mocy (PTO): elektrycznej, elektromechanicznej lub od skrzyni biegów, otwierając tym samym możliwość dekarbonizacji nowych obszarów działalności miejskiej i regionalnej.
Pojazdy te dostępne są w wersjach - ciągnik siodłowy 4x2 i 6x2, z długą kabiną i rozstawem osi 3.900 mm. Natomiast podwozia dostępne są w wersjach 4x2, 6x2 i 8x4 tridem, z krótką lub długą kabiną, z 11. rozstawami osi do wyboru w zakresie od 3.900 do 6.700 mm.
Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (660 KM).
Aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie zasięgu i rodzaju działalności, Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w zestawy czterech do sześciu akumulatorów litowo-jonowych, zapewniających od 390 do 540 kWh energii. Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Pojazdy te będą mogły pokonać do 300 km na pełnym ładowaniu i do 500 km z szybkim ładowaniem pośrednim mocą 250 kW, trwającym jedną godzinę (w przypadku pojazdu wyposażonego w zestaw 6 akumulatorów).
Ogniwa i moduły akumulatorów są dostarczane przez Samsung SDI i montowane w Gandawie w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, którego częścią jest Renault Trucks. (red)

Renault Trucks E-Tech T Fot. Renault Trucks

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.