Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Średnie vany Mercedes-Benz jeszcze bardziej stylowe

EQV i Klasa V w nowym wydaniu
7 czerwca 2024

Fot. Mercedes-Benz

 
Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego Mercedes-Benz - EQV i Klasa V - realizują zmienioną strategię biznesową. Nowy design, dodatkowe komfortowe wyposażenie wraz z inteligentnymi rozwiązaniami sieciowymi i zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy to główne walory stanowiące o atrakcyjności modeli.

W przyszłości Mercedes-Benz będzie stosował zróżnicowane podejście strategiczne w odniesieniu do swoich vanów. Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego roku (2023), firma dąży do strategii premium dla pojazdów dostawczych. Z kolei w przypadku wszystkich nowo opracowanych prywatnych vanów marka skoncentruje się na luksusie, podobnie jak ma to miejsce w odniesieniu do samochodów osobowych. Celem jest pełne wdrożenie tej strategicznej zmiany wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA – od 2026 r.
Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego: EQV i Klasa V, są ważnym etapem tej drogi. Oba modele zostały jeszcze bardziej udoskonalone dzięki nowej stylistyce nadwozia i wnętrza. Zwiększył się także komfort i bezpieczeństwo, przede wszystkim za sprawą bardziej inteligentnych rozwiązań sieciowych. Od stycznia 2024 r. modele można zamawiać w sieci dealerskiej Mercedes-Benz. Wyposażenie standardowe zostało kompleksowo zmodernizowane i jeszcze lepiej dostosowane do wymagań klientów. Ceny katalogowe nowej Klasy V zaczynają się od 224.289 zł, a nowego EQV 300 od 329.761 zł. Nowa Klasa V stanowi także bazę oferowanego fabrycznie kampera Marco Polo. Jego cena zaczyna się od 333.868 zł i zawiera niemal wszystko, co stanowi o atrakcyjności modelu.

Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans:
– Chcemy oferować najbardziej pożądane vany i usługi. W tym celu dokładnie przeanalizowaliśmy życzenia naszych klientów. Nowe modele są teraz jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie i oferują jeszcze więcej cyfrowych dodatków. Standardowe wyposażenie Klasy V i EQV zostało znacznie ulepszone, a wiele wcześniej bardzo pożądanych funkcji opcjonalnych jest teraz dostępnych w ramach wszechstronnego pakietu podstawowego.

Fot. Mercedes-Benz

 

Most do przyszłości

Mercedes-Benz EQV i Klasa V cieszą się dużą popularnością w Europie i na rynku azjatyckim. Spektrum klientów sięga od rodzin i entuzjastów wypoczynku po VIP-ów i biznesmenów. Modele zawsze robiły wrażenie dzięki połączeniu dużej przestrzeni z wysokim poziomem komfortu, a także wysokiej jakości i wyjątkowej stylistyce. Oferują również liczne możliwości personalizacji dzięki kilku atrakcyjnym liniom wyposażenia.
W przypadku EQV dostępna jest linia AVANTGARDE, natomiast Klasa V oferowana jest w wariantach linii STYLE i AVANTGARDE oraz jako topowa wersja EXCLUSIVE. Dostępne są również opcjonalne pakiety stylistyczne, takie jak AMG i pakiet Night dla Klasy V, a także pakiety stylistyczne wyposażenia dla EQV. Wszystkie te walory zostały jeszcze bardziej udoskonalone.
Uatrakcyjniając je, Mercedes-Benz Vans chce wzmocnić pozycję rynkową swoich średniej wielkości vanów do użytku prywatnego. Wyznacza to kierunek dalszego wzrostu górnej części segmentu. W ciągu najbliższych kilku lat nowe modele będą nie tylko zapewniać lepsze wrażenia z jazdy vanami, ale jednocześnie stanowić pomost do w pełni elektrycznej przyszłości. Kluczowym elementem tej przyszłości jest nadchodząca innowacyjna architektura wyłącznie elektrycznych pojazdów VAN.EA, która zostanie wprowadzona w 2026 roku. W przyszłości to na niej będą oparte wszystkie nowo opracowywane średniej wielkości i duże samochody dostawcze. Wprowadzenie VAN.EA to także kamień milowy na drodze do stworzenia od 2039 r. nowej floty pojazdów, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, co jest jednym z najważniejszych celów transformacji w ramach zrównoważonej strategii biznesowej Mercedes-Benz AG.

Fot. Mercedes-Benz

 

Nowy design - wyjątkowy wygląd zewnętrzny

Do najważniejszych zmian w EQV i Klasie V należy wygląd. Udoskonalona stylistyka pozycjonuje je pod względem wizualnym jako bardziej charakterystyczne i wyjątkowe w swoim segmencie. Nowy design przodu charakteryzuje się efektowną osłoną chłodnicy w różnych wariantach i mocno zarysowanym zderzakiem.
W zależności od wersji wyposażenia osłona chłodnicy jest otoczona paskiem świetlnym LED. Topowa Klasa V EXCLUSIVE po raz pierwszy ma na masce prestiżową, pionową gwiazdę Mercedesa. Eleganckie adaptacyjne reflektory LED MULTIBEAM, dostępne w standardzie lub jako opcja w zależności od linii wyposażenia, dodają wszystkim modelom kolejnego stylowego akcentu. Z tyłu nowa chromowana listwa ozdobna z napisem Mercedes-Benz i nowo zaprojektowanymi światłami LED zapewnia niepowtarzalny wygląd . Kontur tylnych lamp został przyciemniony, tworząc bardziej precyzyjny obrys świateł. Udoskonalony wygląd uzupełniają nowe felgi aluminiowe o aerodynamicznie zoptymalizowanej konstrukcji w formatach 43,2, 45,7 i 48,3 cm (17, 18 i 19 cali) oraz cztery nowe kolory lakieru.

Kokpit na nowo

Wystrój wnętrza również charakteryzuje się unowocześnionym wyglądem, z mocnym akcentem na element cyfryzacji. Na przeprojektowanej desce rozdzielczej znajdziemy dwa panoramiczne wyświetlacze o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala) i stylowe nowe nawiewy. Kierownica nowej generacji zapewnia możliwość sterowania multimediami bez odrywania rąk od jej wieńca.

Konsola środkowa również została przeprojektowana i umożliwia np. bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Inne nowe funkcje zwiększające wygodę, niektóre opcjonalne, obejmują bezkluczykowe uruchamianie KEYLESS, podgrzewaną kierownicę i przyciemnione oświetlenie tylnej części kabiny, ułatwiające jazdę nocą. Oświetlenie ambiente dostępne w 64 kolorach oferuje wybór jeszcze bardziej przytulnej atmosfery zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Aby zapewnić wygodniejszy dostęp do tyłu, Klasa V i EQV są standardowo wyposażone w przesuwane drzwi po lewej stronie pojazdu.

MBUX: inteligentny, interaktywny i indywidualny

Nowe vany są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) najnowszej generacji, zapewniający – według producenta – niezrównane wrażenia cyfrowe i interaktywne. Dzięki udoskonalonemu MBUX kierowcy Klasy V i EQV mogą korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak sterowanie komfortem ENERGIZING i nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością. Intuicyjna koncepcja wyświetlania i obsługi zapewnia dopasowane do indywidualnych potrzeb sterowanie licznymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi, komfortem i ustawieniami pojazdu. MBUX obsługuje się za pomocą centralnego wyświetlacza, dotykowych przycisków sterowania na kierownicy, touchpada na konsoli środkowej lub poprzez dialog z uczącym się asystentem głosowym „Hej Mercedes”, który również został zoptymalizowany. Dalsze zalety nowej generacji MBUX obejmują zwiększoną moc obliczeniową, dodatkowe funkcje i widoki właściwe dla pojazdów elektrycznych w przypadku EQV oraz funkcje wspomagania parkowania wyświetlane na centralnym wyświetlaczu.
Klienci mogą utworzyć swój osobisty profil bezpośrednio w swoim pojeździe i zsynchronizować go z istniejącymi danymi na swoim koncie Mercedes me. W samochodzie można zapisać do siedmiu różnych profili – każdy z indywidualnymi informacjami, takimi jak ostatni cel nawigacji lub ulubiona stacja radiowa. Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą aplikacji Mercedes me, pojazd automatycznie łączy się z kontem Mercedes me.

Różnorodne dodatki cyfrowe

System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje dużą liczbę cyfrowych dodatków. Sprawiają one, że EQV i Klasa V są jeszcze bardziej inteligentne, a codzienne życie stało się jeszcze prostsze. Z dodatkowych funkcji można korzystać przed, w trakcie i po podróży. Należą do nich bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie przeglądami, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, obejmujące blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz otwieranie i zamykanie okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Inne pomocne usługi to nawigacja z informacjami o ruchu drogowym na żywo, komunikacja Car-to-X i rozszerzone funkcje MBUX z asystentem głosowym „Hej Mercedes”. W razie potrzeby może on na przykład wyszukiwać w internecie pobliskie restauracje lub hotele. Dodatkowo klienci po raz pierwszy mogą skorzystać z widoku satelitarnego. Dzięki nawigacji społecznościowej mają teraz także możliwość udostępniania swojej lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia osobom z listy swoich kontaktów. Dla EQV jest również dostępna usługa cyfrowa Mercedes me Charge . Oferuje ona klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie z ponad 620.000 punktów ładowania – w tym do europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych na wszystkich stacjach. Ponieważ EQV jest wyposażony w technologię Plug & Charge, kierowcy mogą ładować i płacić szczególnie szybko i wygodnie w kompatybilnych stacjach ładowania. Ręczne uwierzytelnianie nie jest konieczne, ponieważ stacja komunikuje się bezpośrednio z pojazdem za pomocą kabla ładującego. Dzięki MBUX, EQV jest również zintegrowany z ekosystemem elektromobilności obejmującym inteligentną nawigację z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługami i aplikacjami w chmurze. Zapewnia to spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania. Wszystkie informacje i ustawienia właściwe dla pojazdów elektrycznych można obsługiwać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości w MBUX. Są to przykładowo możliwość wstępnego ustawienia temperatury w kabinie i opcji ładowania pojazdu, a także nawigacja z funkcjami Electric Intelligence i Mercedes me Charge.

Systemy wspomagania jazdy: jeszcze lepsze wsparcie

Systemy bezpieczeństwa i wspomagania z ulepszonymi i dodatkowymi funkcjami dodają atrakcyjności. Na przykład aktywny asystent hamowania ma teraz funkcję ruchu poprzecznego. Może ostrzegać kierowcę również o pojazdach jadących z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, jak również interweniować i zahamować w sytuacji awaryjnej, a także pomóc podczas skręcania.
Bogate wyposażenie standardowe EQV i Klasy V obejmuje: ATTENTION ASSIST, asystenta świateł z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta prędkości i pakiet parkowania.
Po raz pierwszy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS. Indywidualne sterowanie 84 diodami LED umożliwia szybkie i precyzyjne dostosowanie reflektorów do aktualnej sytuacji na drodze. Dzięki temu Highbeam Assist PLUS stale dba o oświetlenie drogi przed pojazdem bez oślepiania innych kierowców.
Kolejne systemy znajdują się w nowym pakiecie wspomagania jazdy. Zawiera on aktywnego asystenta odległości DISTRONIC z regulacją prędkości na podstawie trasy i rozszerzonym automatycznym ponownym uruchamianiem w korkach, aktywnego asystenta układu kierowniczego i aktywnego asystenta ograniczenia prędkości. Dostępny jest nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, który umożliwia wygodne i szybkie parkowanie dzięki 360-stopniowej wizualizacji parkowania wspomaganej kamerą przy użyciu obrazów 3D. Pakiet parkowania obejmuje aktywnego asystenta parkowania, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, awaryjne hamowanie w przypadku wykrycia pieszych oraz asystenta jazdy. Zawiera także asystenta manewrowania przyczepą w połączeniu z hakiem holowniczym i automatyczną skrzynią biegów.

Szerokie portfolio napędów

Klienci w pełni elektrycznego modelu EQV mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (WLTP: łączne zużycie energii: 29,43-27,04 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km). Zasięg EQV na napędzie elektrycznym wg WLTP wynosi do 277–365 kilometrów – także dzięki wydajnej rekuperacji i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą.
Elektrycznego vana standardowo można ładować zarówno prądem przemiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, jak i prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW. Na stacji DC czas ładowania od 10-80 procent SoC (State of Charge) wynosi około 40 minut.

W Klasie V znany silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM) (WLTP: średnie zużycie paliwa: 8,7-6,9 l /100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229-182 g/km ). Ponadto w ciągu roku 2024 dostępny będzie nowy silnik benzynowy M254 w postaci miękkiej hybrydy o mocy 170 KW (231 KM) (wartości tymczasowe WLTP: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,3–8,9 l/100 km; łączna emisja CO2: 257-204 g/km ) – nowość w Europie.

Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC oraz wybór różnych programów podwozia i jazdy zapewniają równie zwinne i komfortowe właściwości jezdne we wszystkich modelach. Warianty silników spalinowych mają napęd na tylne koła; dla modeli z silnikiem Diesla dostępny jest również napęd na wszystkie koła. Wersje elektryczne mają napęd na przednie koła. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.