Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Arocs - nowa siła w budownictwie

Nowy model Mercedes-Benz zadebiutuje na wiosnę
21.12.2012 00:00:00
Mercedes-Benz Trucks kontynuuje odświeżanie swojej gamy modelowej. Do nowego, dalekobieżnego Actrosa i wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa dołącza ekspert w zakresie robót budowlanych - Arocs.
Począwszy od 2013 roku, wszystkie ciężarówki oraz ciągniki siodłowe przeznaczone do zastosowań budowlanych na asfalcie i w terenie będą znane pod nazwą Arocs.
Wariantów bez liku
W tym sektorze nie oferowano dotąd równie szerokiej gamy pojazdów. Nowe wywrotki, w tym z napędem na wszystkie koła, betoniarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową burtową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 238 do 625 KM. Od początku wszystkie silniki zaprojektowano z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin - wersje zgodne z Euro VI oferowane są na zamówienie.
Aby zapewnić imponującą siłę napędową już od najniższych obrotów, 6-cylindrowe jednostki rzędowe BlueTec 6 uzbrojono w turbosprężarkę i intercooler. Zależnie od wersji, maksymalny moment obrotowy waha się od 1,000 do 3.000 Nm, a pojemność wynosi 7,7, 10,7, 12,8 lub 15,6 litra. Ostatni wariant to zupełna nowość i rozwinięcie nowego silnika OM 473.
Napęd jest przekazywany do kół za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni Mercedes PowerShift 3, montowanej w standardzie. Dostępne opcje napędu zostały opracowane z uwzględnieniem nietypowych wymagań w zakresie transportu budowlanego.
Gama Arocsa sięga od dwuosiowej wersji 4x2 z tylnym napędem do czteroosiowej odmiany 8x8/4 z napędem na wszystkie koła i dwiema osiami skrętnymi. Warianty czteroosiowe z jedną przednią i trzema tylnymi osiami, szeroka paleta modeli z resorowaniem pneumatycznym czy zoptymalizowane pod względem ładowności podwozie dla betoniarek z pojedynczym ogumieniem to tylko wybrane przykłady wersji nowego modelu, dostępne wprost z linii produkcyjnej.
Oferta Arocsa obejmuje siedem kabin w 14 różnych wersjach. Jako uzupełnienie kompaktowych kabin L, M i S o szerokości 2,3 metra, dostępne są przestronne odmiany 2,5-metrowe z płaską podłogą.
Mercedes-Benz Arocs zwraca uwagę wyrazistym designem. Masywna osłona chłodnicy ma charakterystyczne "kły". Stalowe osłony zderzaków i opcjonalne, zintegrowane stopnie wejściowe łączą solidną formę z funkcjonalnością profesjonalisty.
Loader i Grounder do zadań specjalnych
Kolejną nowością w gamie Arocsa są wersje Loader i Grounder. Arocs Loader przoduje w dziedzinie ograniczania masy własnej. W rezultacie zapewnia on optymalną ładowność ciągnika 4x2 - jednego z najlżejszych w sektorze budowlanym, a także wywrotki 8x4/4 z dopuszczalną masą całkowitą 32 t. Przy wyjątkowo niskiej masie własnej (maksymalnie 9.250 kg), ta druga może jednorazowo przewozić 8 m sześc. gotowego betonu.
Arocs Grounder to model przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach. Ekstremalnie stabilny i odporny, wyróżnia się licznymi modyfikacjami technicznymi, zapewniającymi bezkompromisową wytrzymałość w transporcie budowlanym.
Premiera Arocsa odbędzie się podczas targów Bauma w kwietniu 2013 r.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.