Wiadomości z rynku

czwartek
31 października 2024

10 mln układów Bosch Common Rail

Serwis i części
19.07.2013 00:00:00
Bosch obchodzi jubileusz wyprodukowania 10-milionowego układu Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN). Dynamiczny rozwój tej technologii przyczynił się do zwiększenia wydajności silnika spalinowego i redukcji poziomu emisji spalin. Pierwszy układ wtryskowy Bosch Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN1) został wprowadzony na rynek w 1999 roku do lekkich ciężarówek Iveco (Turbo Daily).
Bosch obchodzi jubileusz wyprodukowania 10-milionowego układu Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN).
Dynamiczny rozwój tej technologii przyczynił się do zwiększenia wydajności silnika spalinowego i redukcji poziomu emisji spalin.
Pierwszy układ wtryskowy Bosch Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN1) został wprowadzony na rynek w 1999 roku do lekkich ciężarówek Iveco (Turbo Daily). Niedługo potem układ zadebiutował w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych produkowanych przez Renault. Ciśnienie wtrysku wynosiło wówczas 1.400 barów.
Kamieniem milowym w historii rozwoju układów wtryskowych Common Rail w pojazdach użytkowych była, wprowadzona w 2005 r. wersja układu CRSN3 o ciśnieniu wtrysku 1.800 barów. Wtryskiwacz o niskim współczynniku powrotu przyczynił się pośrednio do zmniejszenia zużycia paliwa, ponieważ można było obniżyć wielkość dawki tłoczonego paliwa, a tym samym moc napędową pompy wysokociśnieniowej.
W 2010 r. wprowadzono kolejne wersje: CRSN3-20 i -22 aż do aktualnej wersji układu CRSN3-25 z ciśnieniem wtrysku 2.500 barów. Najnowsza wersja układu jest dostępna z różnymi modelami pomp wtryskowych, dzięki czemu stanowi uniwersalne rozwiązanie dla średnich i ciężkich pojazdów użytkowych z silnikami od 4 do 16 cylindrów. Układ sprawdza się także m.in. w maszynach budowlanych.
Wprowadzony w 2007 r. układ wtryskowy CRSN4 do ciężkich pojazdów użytkowych dopełnia ofertę Bosch. W tym przypadku zastosowano nowy, dwustopniowy system podnoszenia ciśnienia. W układzie z tzw. wzmacniaczem ciśnienia, paliwo jest sprężane do 900 barów w pompie wysokociśnieniowej, a następnie we wtryskiwaczu do wartości maksymalnej 2.100 barów. Od roku 2012 Bosch ma w ofercie także układ CRSN4 z ciśnieniem wtrysku 2.500 barów. Jego zalety to wyjątkowo drobne rozpylenie paliwa i precyzyjne dawkowanie w trybie wtrysku wielokrotnego, który zapewnia czyste spalanie oraz spokojną pracę silnika.
Za dokładne dawkowanie paliwa odpowiadają zawory elektromagnetyczne, które w aktualnie produkowanych wersjach systemu umożliwiają realizację do siedmiu pojedynczych wtrysków w jednym takcie pracy. Elastycznie konfigurowany wtrysk wielokrotny ma wpływ na cichszą pracę silnika oraz obniża poziom emisji i zużycie paliwa.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.